Przejdź do treści

Deklaracja dostępności

Przedszkole nr 201 „Misia Ursynka” w Warszawie
zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z
ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron
internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w
sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej szkoły www.przedszkole201.nogard.pl

Data publikacji strony internetowej: 2014-09-01
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2021-01-10

Strona internetowa jest częściowo zgodna z
ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron
internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu
niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:
  • filmy nie posiadają audiodeskrypcji, gdyż w większości zostały
    opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej,
  • mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności,
  • część z opublikowanych zdjęć nie posiada opisu alternatywnego, mają
    one charakter promocyjny i nie są wykorzystywane do realizacji bieżących
    zadań.

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.

Oświadczenie sporządzono dnia: 2021-01-25
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Anna Zabielska, azabielska@edu.um.warszawa.pl.
Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu +48 (22) 649 19
99. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji
niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem
zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej
lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji
za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie
niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez
audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej
żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną
chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę
otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu,, powinna
także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie
później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli
dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny
niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja
żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2
miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności
cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować
alternatywny sposób dostępu do informacji.

W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania
zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do
informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana
dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub
elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu
wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw
Obywatelskich.

Link do strony internetowej Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

Siedziba główna: Przedszkole nr 201 „Misia Ursynka” w Warszawie, ul. Wilczy Dół 4, 02-798 Warszawa

Dostępność:

  • do budynku prowadzi wejście od ulicy Fresera – do wejścia prowadzi podjazd bez progów architektonicznych,
  • drzwi
    wejściowe są przystosowane do przejazdu wózka inwalidzkiego. Nie są one
    sterowane automatycznie, ale w środku zawsze jest osoba, która pomoże
    je otworzyć,
  • na parkingu obok budynku znajdują się ogólnodostępne miejsca parkingowe,
  • w przedszkolu nie jest dostępna toaleta dla osób z niepełnosprawnością ruchową i poruszających się na wózku,
  • do
    budynku można  wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem
    (pomieszczenia administracyjne, hol w uzasadnionych przypadkach sale
    zajęć)
  • dla osób na wózkach inwalidzkich dostępne są pomieszczenia na parterze,
  • w szkole nie ma pętli indukcyjnych,
  • w budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braila, nie ma również druku
    (napisów) powiększonego dla osób niewidomych i słabowidzących. Wewnątrz
    budynku brak oznaczenia kontrastowego,
  • w przedszkolu nie można skorzystać z tłumacza polskiego języka migowego.