Aktualności
RAMOWY ROZKŁAD DNIA W PRZEDSZKOLU
CZAS | PRZEBIEG |
7.00 – 8.20 | Schodzenie się dzieci, zaznaczanie obecności. Zabawa swobodna wg zainteresowań dzieci. Praca indywidualna i w małych zespołach pod kierunkiem nauczyciela. Wybór dyżurnych. |
8.20 – 8.30 | Ćwiczenia poranne. Przygotowanie do śniadania – czynności higieniczne |
8.30 – 8.50 | ŚNIADANIE – kształtowanie umiejętności kulturalnego spożywania posiłku. |
8.50 – 9.00 | Omówienie planu dnia. Przygotowanie do zajęć. |
9.00 – 10.00 | Zajęcia dydaktyczne organizowane przez nauczyciela. |
10.00 – 10.50 | Zabawa swobodna – stwarzanie warunków do podejmowania przez dzieci różnego rodzaju aktywności. |
10.50 – 11.00 | Prace porządkowe w sali. Przygotowanie do posiłku – czynności higieniczne |
11.00 – 11.15 | ZUPA – kształtowanie umiejętności kulturalnego spożywania posiłku. |
11.15 – 11.30 | Przygotowanie do wyjścia z przedszkola – czynności higieniczne, ubieranie się. |
11.30 – 12.50 | Pobyt na świeżym powietrzu: obserwacje przyrodnicze, spacery. |
12.50 – 13.00 | Powrót do przedszkola – rozbieranie się, układanie odzieży w szafkach. Przygotowanie do obiadu: czynności fizjologiczne i higieniczne |
13.00 – 13.20 | II DANIE – kształtowanie umiejętności kulturalnego spożywania posiłku. |
13.20 – 13.50 | Odpoczynek: słuchanie: głośnego czytania, słuchowisk i muzyki. |
13.50 – 14.50 | Zabawa swobodna. Praca indywidualna z dziećmi. Utrwalenie treści zajęć dydaktycznych. Diagnozowanie umiejętności dzieci. |
14.50 – 15.00 | Prace porządkowe w sali. Przygotowanie do podwieczorku – czynności higieniczne i organizacyjne. |
15.00 – 15.15 | PODWIECZOREK – kształtowanie umiejętności kulturalnego spożywania posiłku |
15.15 – 17.30 | Rozchodzenie się dzieci. Zabawy swobodne w sali lub na świeżym powietrzu. Praca indywidualna z dziećmi lub w zespołach. Prace porządkowe. |
UWAGA! W ramowym rozkładzie dnia nie zostały uwzględnione zajęcia dodatkowe
i teatrzyki, które odbywają się do godz. 13.00.